header

Indkøbspolitik

Når man er mindrebemidlet, er indkøbspolitikken simpel: Altid det billigste. Nogle gange det næstbilligste. Og en sjælden gang noget dyrt. Alt med måde!

Discountprodukterne er ofte af en udmærket kvalitet (men selvfølgelig er luksusprodukterne bedre), og hvad angår varer som flåede tomater, hvide bønner i tomat og den slags står man sig udmærket ved altid at købe det billigste. Her, som alle andre steder i livet, gælder MBS-effekten (Mange Bække Små…). Den går ud på, at køber man altid det billigste, bliver slutresultatet, at man har brugt få penge; men – at man én (og kun en) gang køber noget dyrt, vælter ikke budgettet. Én svale gør ingen sommer. Til gengæld siger samme MBS-lov, at køber man dyrt mere end en enkelt gang, bliver slutresultatet, at man har brugt alt for mange penge.

Så til hverdag købes det billigste eller næstbilligste, og til fest noget dyrt.

Denne artikel er bragt i samarbejde med ERP systemer fra Proinfo